.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روستائيان ساروس كجور چشم انتظار كمك مسئولان
اهالي روستاي ساروس كجور در عصر پيشرفت و تكنولوژيهاي روزافزون از نعمت آب ، برق و تلفن نيز محروم هستند و اين موضوع شرايط زندگي را براي روستاييان اين منطقه بسيار سخت و دشوار ساخته است.
روستائيان ساروس كجور چشم انتظار كمك مسئولان

ساكنان روستايي ساروس كجور نوشهر از امكانات اوليه رفاهي محروم هستند.

اكنون در عصري قرار داريم كه پيشرفت تكنولوژي در آن سرعت بسيار خيره كننده اي دارد و هر لحظه بر امكانات رفاهي انسانها در روي كره خاكي افزوده مي شود و بشر در دورترين نقطه كره زمين هم رفاه حاصل از پيشرفت تكنولوژي را لمس كرده است اما اهالي روستاي ساروس كجور مازندران از داشتن ابتدايي ترين امكانات رفاهي محروم هستند و در شرايط سخت و دشواري به گذران زندگي خود مشغول هستند.

راهها همواره يكي از اساسي ترين نيازها براي دسترسي به هر منطقه اي محسوب مي شوند ولي اهالي روستاي ساروس كجور سالهاست كه از نعمت داشتن راه و جاده ايمن و استاندارد براي رفت و آمد به روستا محروم هستند.

راه و جاده دسترسي به اين روستا كه خاكي است بسيار باريك و داراي پيچ و خم هاي كوهستاني كه يك طرف آن منتهي به دره و پرتگاههاي مرگبار است و هيچ گونه علائم راهنمايي و رانندگي نيز ندارد.

اهالي روستاي ساروس كجور در عصر پيشرفت و تكنولوژيهاي روزافزون از نعمت آب ، برق و تلفن نيز محروم هستند و اين موضوع شرايط زندگي را براي روستاييان اين منطقه بسيار سخت و دشوار ساخته است.

آب شرب اهالي روستاي ساروس كجور پيش تر از يكي از چشمه ها و با استفاده از لوله كشي به وسط روستا منتقل شد و در آنجا وارد حوضي رو باز وارد شده كه مورد استفاده هاي گوناگوني قرار مي گرفت و اين موضوع از منظر بهداشتي ، آلودگي و خطرات زيادي را با خود به همراه داشته است كه خوشبختانه طي هفته هاي گذشته اين مشكل در اقدامي جهادي و خيرخواهانه از سوي گروه هجرت 3¬ جهادسازندگي بسيج دانشجويي نوشهر با حفر كانال و لوله گذاري، امكان استفاده اهالي روستاي ساروس كجور از آب شرب بهداشتي بزودي فراهم خواهد شد.

عدم وجود خانه بهداشت براي رفع نيازهاي اوليه بهداشتي و درماني در اين روستا يكي ديگر از مشكلات اساسي است به گونه اي كه اگر كسي در ساعاتي از شبانه روز دچار حادثه يا بيماري شود از دسترسي به امكانات اوليه بهداشتي و درماني محروم هستند و بنابراين بيمار بايد به اولين آبادي داراي امكانات بهداشتي و درماني منتقل تا به وضعيت وي رسيدگي شود كه اين امر در شرايط اورژانسي براي يك فرد و با توجه به اينكه تنها يكدستگاه خودروي نيسان شخصي در ساعات شب در اين روستا مستقر است و با درنظر گرفتن فصل سرما و يخبندان جاده و ساير حوادث طبيعي احتمالي ، بسيار حائز اهميت و حياتي است.

مدرسه اين روستا به صورت كانكس فلزي است كه دانش آموزان فقط در مقطع ابتدايي قادر به تحصيل هستند و براي ادامه تحصيل خويش در مقاطع بالاتر نيز بايد با صرف هزينه شخصي به مدارس شهر پول كجور و منطقه كندلوس رفته تا به كسب علم و دانش بپردازند.

اكنون اهالي روستاي ساروس كجور چشم انتظار حضور مسئولان در اين روستا و برطرف شدن مشكلات اساسي خود بوده تا بتوانند با آسودگي خاطر بيشتر براي خانواده خود امرار معاش کنند.

البته از سويي ديگر شايد بتوان با يك مطالعه و كارشناسي دقيق اهالي اين روستا با توجه به نوع شغل آنها كه دامداري و كشاورزي هستند به مكاني ديگر كه امكان دسترسي به امكانات رفاهي نسبي براي آنها فراهم شود منتقل و از صرف هزينه هاي بسيار بالا براي انتقال و ايجاد امكانات مورد نياز در آن روستا جلوگيري كرد.

محمدحسین ملایی کندلوسی - نوشهر -


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 مرداد 1390
من ساكن نوشهرم اما تا كنون اسمي از روستاي ساروس كجور نشنيدم اگه ممكنه راهنمايي كنيد.
نا شناس 28 مرداد 1390
این روستا جدیدالتاسیس می باشد حتما"
خدابنده 30 مرداد 1390
با سلام
اگه مسئولین شرق مازندران اجازه بدهند تا کمی از بودجه کشور که به استان اختصاص داده شود این یک راه روستایی که سهل است ده تای دیگه هم درست میشود آقایان مسئولین شهر نوشهر برای خوش خدمتی به مرکز استان اصلا حرفی نمی زنند وآنهاهم این بود جه را خرج منطقه و... خود میکنند آقایی که ساکن نوشهر هستی بچه کجور نیستی تابدونی این روستا کجاست اول تحقیق کن بعد نظر بده اصلا بچه نوشهر یا کجور هستی یا اینکه از این خوش نشینهای وارداتی به نوشهر هستی که اینگونه نظر میدهی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.524 seconds.